keskiviikko 25. maaliskuuta 2020

Erilaisia näyteikkunoita / Myymälätila 25.3

Erilaisia näyteikkunoita

Näyteikkuna on mainospaikka. Sen tarkoituksena on välittää viesti parin sekunnin aikana --> tunnelma, myymälän liikeidea, teema, kenelle tarkoitettu. Tärkeää on myös erottautua kilpailijoista, sillä se lisää myyntiä.

DIAGONAALI

Diagonaalinen näyteikkuna ohjaa katsetta ja tekee siitä mielenkiintoisen. Suosituin diagonaalinen linja näyteikkunoissa on kolmio sommittelu.

SYMMETRINEN

Muodostaa peilikuvat keskiakselin molemmille puolille. Rytmittelyssä ei ole liikettä ja se on jäykkä. Se on tasapainossa.

JOULUTEEMA

Tummia, punainen ja valkoinen suosittuja värejä näissä. Kaikki mitkä liittyvät jouluun yleensä otetaan mukaan näyteikkunaan. Halutaan tuoda lämmin, kotoisa ja yhteisöllinen tunnelma. Perhe ja lahjat yms.

KEVÄTTEEMA

Paljon kukkasia, kasveja, pirteitä värejä yms. Kaikki elementit mitkä liittyvät kevääseen. Raikkaita ja valoisia.

MONOKROMINEN

Yksivärinen. Kaikki saman värin eri sävyjä. Erilaiset pintamateriaalit, rakenteet ja muodot saavat näyteikkunan poppaamaan. Sekoitetaan siis esim. samettia ja kiiltävää. Palloja ja kolmioita.

GRAAFINEN MATERIAALI

Graafisten materiaalien käyttö herättää huomiota. Niillä saadaan seinäpinta kiinnostaviksi ja toimivat opasteina. Näillä saadaan myös ketjujen yhteiskuvaa ja imagoa samanlaiseksi.

RYTMITÄ JA RYHMITÄ

Samanlaisten elementtien ryhmittelyä. 

TYHJÄTILA

Kun halutaan nostaa tuote selkeästi esille, tyhjä tila näyteikkunoiden reunoilla on tärkeää.

KOLMIO SOMMITELMA

Eli on laitettu elementit kolmion muotoon. Siitä tulee toimiva ja mielenkiintoinen kokonaisuus. Ryhmittelyyn syntyy diagonaalinen linja, ja se ohjaa katsetta.

HINTAVIESTINTÄ

Yleensä kun on kampanjoita yms niin näyteikkunoihin laitetaan hintaviestintää eli esim. "kaikki -20%". Asiakas saadaan kiinnostumaan ja tulemaan sisään tekemään ostoksia. Myös ihan normaaleihin näyteikkunoihin on hyvä laittaa hinnat tuotteiden viereen, jotta asiakkaan on helppo nähdä.

VALAISTUS

Kunnon valaistus on tärkeää näyteikkunoissa. Valaistuksella voidaan keskittää katse johonkin tiettyyn pisteeseen tai valaista kaikki kunnolla.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Korttien suunnittelu Blomma creatives:lle

  Korttien suunnittelu Sain Kristiinalta tehtäväksi suunnitella Blommalle kortti, jota voi myydä kaupassa tai antaa tilauksien kanssa mukaan...