keskiviikko 8. huhtikuuta 2020

Verkkokauppa / Halonen mylly

Verkkokauppaa Halosella
Olen nyt kevään aikana tutustunut verkkokaupassa toimimiseen, tuotteiden keräilyyn, pakkailuun ja niiden laittamista valmiiksi lähetettäväksi asiakkaille. Pomoni näytti minulle muutaman kerran, että miten kaikki toimii ja oppisin ne hyvin nopeasti. Olen nyt ihan itsenäisesti tehnyt näitä.

Aamuisin katsotaan ensin verkkokaupan sähköposti, että onko sinne tullut mitään tärkeää liittyen johonkin tilaukseen. Sitten tulostan verkkokaupan keräilylistan, joko annan osastonhoitajille niiden tuotekeräilyt tai keräilen ne kaikki itse. Yleensä jos on paljon tilauksia, ne jaetaan osastonhoitajille.

Tuotteet tarkistetaan hyvin tarkasti, että ne A) oikea tuote B) oikea koko C) oikean väriset ja että ne ovat hyvässä kunnossa. Hälyttimet irroitetaan myös tässä vaiheessa. Seuraavaksi tuote pakataan. Kengät kenkälaatikoihin (kenkälaatikot käytetään uudestaan, joten ne eivät aina ole kengän merkin laatikko ja siihen laitetaan tarra näyttämään, että kierrätämme niitä.) ja vaatteet kiedotaan silkkipaperiin. Koosta ja tuotteiden määrästä riippuen käytetään joko pahvilaatikoita ja isoja tai pieniä muovipusseja.

Tuotteelle tulostetaan keräilylistat ja ohjeet palautukselle ja ne laitetaan pakkauksen sisälle. Sitten se suljetaan ja laitetaan postin kerättäväksi meidän taukohuoneeseen.

Olen mielestäni oppinut nämä asiat hyvin nopeasti ja tämä on kivaa vaihtelua perusmyymälätyölle. Olen siis oppinut keräämään tuotteita listalta, pakkaamaan ne ohjeistetusti ja laittamaan ne lähetysvalmiiksi. Olen myös oppinut luovuttamaan paketteja asiakkaille (tämä opetettiin kaksi kertaa, sillä se tapa muuttui kesken työssäoppimisjakson). Kaiken teen itsenäisesti ja jos en osaa tai olen epävarma jostain asiasta, niin kysyn tietenkin muilta työntekijöiltä, että varmasti asiat menevät oikein.


Pakkaustyöpiste 
Axissa tehdään kaikki.
Silkkipaperiin laitettavat tarrat.
Pahvilaatikot.
Paketteja valmiina (melkein) lähetettäväksi.
Kenkätilaus isossa muovipussissa.

Tämä tarra laitetaan kierrätettyihin kenkälaatikoihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Korttien suunnittelu Blomma creatives:lle

  Korttien suunnittelu Sain Kristiinalta tehtäväksi suunnitella Blommalle kortti, jota voi myydä kaupassa tai antaa tilauksien kanssa mukaan...