Lisämyynti = Myy asiakkaalle lisäksi jotain muuta, vaikka asiakas ei ollut alunperin sitä ostamassa. Esimerkiksi asiakas ostaa takin ja myyjä myy asiakkaalle pipon ja hanskat samalla. Hyvä esimerkki lisämyynnistä on erilaiset osta 3 maksa 2 hommelit.
Itse voisin tehostaa lisämyyntiä siten, että kun autan asiakasta jonkin tuotteen löytämisessä, ehdotan tuotteita siihen lisäksi. Kassalla voin myös mainita tuotteista, mitkä ovat kassan lähellä myynnissä.
Olen lisämyyntiä myös jo tehnyt. Asiakas etsi itselleen neuletakkia ja minä myin siihen mukaan väriin sopivan huivin.
Itse voisin tehostaa lisämyyntiä siten, että kun autan asiakasta jonkin tuotteen löytämisessä, ehdotan tuotteita siihen lisäksi. Kassalla voin myös mainita tuotteista, mitkä ovat kassan lähellä myynnissä.
Olen lisämyyntiä myös jo tehnyt. Asiakas etsi itselleen neuletakkia ja minä myin siihen mukaan väriin sopivan huivin.
Ristiinmarkkinointi = tehdään esillepanoja, joissa on se joku tietty tuote jota halutaan mainostaa, mutta laitetaan päätuotteen kanssa jotain muuta. Eli käyttöyhteystuotteet ovat lähellä. Esim. myydään pyjamia, ja laitetaan samaan esillepanoon pörrösukkia, aamutossuja yms. Tai esim. Mallinukella myydään juhlamekkoja ja tällä on myös päällä juhlatakki ja koru.
Tässä kuvia miten nämä näkyvät myllyn halosella:
![]() |
Esimerkki ristiinmarkkinoinnista, mallinukella on juhlamekon yhteydessä hiuskoriste ja laukku |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti