maanantai 2. joulukuuta 2019

Halosen työntekijöiden työnkuvat, roolit ja tiimityö


Viikko työssäni

Kuvaus työviikostani, jossa kerron työntekijöiden työnkuvista, rooleista ja tiimityöstä

  • MA 25.11
    Osastonjohtajat/hoitajat ohjaavat muita jos tarvitsevat apua. Myyjät on tietyissä osastoissa. Ihmiset ovat kaikki kassoilla ja auttamassa asiakkaita. Maanantaina ei tapahtunut mitään ihmeellistä, kaikki tekivät omia tehtäviään. Myyjät purkavat kamaa, auttavat asiakkaita jne. Osastonhoitajat myös, mutta tekevät kanssa esim. reklamaatioita ja hoitavat suurempia ongelmia. He delegoivat työtehtäviä osastoissa myyjille. Vuorovaikutus tapahtuu molemminpuolin. Minä olen niinsanotusti extrakäsinä. Kyselen asioita mitä tehdä, esim. tein esillepanon uudestaan. Autoin asiakkaita, olin kassalla jne.

  • TI 26.11
    Olin koulussa.

  • KE 27.11
    Keskiviikkona alettiin pikkuhiljaa valmistautumaan black fridayhin. Tuotteita merkattiin alennustarroilla jne. Tiimityö näkyi tänä päivänä, niin että jos joku ei tiennyt missä jokin tuote oli, niin toiset myyjät auttoivat löytämään sen. Myös jos kassalla oli varattuna ja puhelin soi, niin toinen tuli siihen vastaamaan. 

  • TO 28.11
    Torstaina koko päivä varattiin black fridayn valmisteluun. Osastonhoitajat alkoivat rakentamaan osastoidensa ilmettä alennuksia varten. Minä autoin naistenpuolen osastonhoitajaa tekemään alennusrekkejä ja -alueita. Myös somistajan kanssa vaihdoimme kyltit ja laitoimme bannerit kattoihin. Puhalsin myös ilmapalloja. Kysyin siis somistajalta, että mitä voisin tehdä ja hän delegoi tehtäviä minulle. Osastonhoitajat antoivat myyjille tehtäviä, esim. laittaa alennustuotteita esille. Olin tänä päivänä auttamassa kassalla ja asiakkaita, niin kuin yleensä.

  • PE 29.11
    Black friday. Pomo antoi erityiseksi tehtäväksi minulle olla auttamassa asiakkaita ja kassalla, sillä oletimme suuren väkijoukon tulevan ostoksille. Kaikille myyjille oli tehtävänä ensisijaisesti auttaa asiakkaita, siistiä myymälää ja olla kassalla. Myös osastonhoitajat tekivät tätä. Tavoitteena oli sulava black friday. Kaikki muut (esim. kuorman purkaminen) jäi taka-alalle. Oli tilanteita, kun esim. myyjällä oli enemmän kuin yksi asiakas kerralla ja toinen myyjä tuli apuun. Myös jos kassalla oli suuri jono, toinen myyjä tuli auttamaan. Tiimityö toimi sulavasti. 
    Black friday kattobanneri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Korttien suunnittelu Blomma creatives:lle

  Korttien suunnittelu Sain Kristiinalta tehtäväksi suunnitella Blommalle kortti, jota voi myydä kaupassa tai antaa tilauksien kanssa mukaan...