Näin lisämyynti ja ristiinmarkkinointi näkyy Granitilla
Lisämyynti = Myy asiakkaalle lisäksi jotain muuta, vaikka asiakas ei ollut alunperin sitä ostamassa. Esimerkiksi asiakas ostaa tuolin ja myyjä myy asiakkaalle tyynyn, joka sopii siihen. Hyvä esimerkki lisämyynnistä on erilaiset määräalennukset, esim. osta 3 maksa 2.
Itse voisin tehostaa lisämyyntiä siten, että kun autan asiakasta jonkin tuotteen löytämisessä, ehdotan tuotteita siihen lisäksi. Kassalla voin myös mainita tuotteista, mitkä ovat kassan lähellä myynnissä. Kassalla on myynnissä pieniä tuotteita, joita helppo ostaa lisäksi. Meillä on esim. tryffeleitä, kastelulasipalloja ja lahjakortteja.
Lisämyyntiä olen tehnyt jo niin, että jos asiakas on ostamassa yhden pöytäkynttilän, niin olen maininnut että siitä on alennus neljä kolemen hintaan ja asiakas hakenut lisää kynttilöitä. Olen muistuttanut monesti näin asiakkaita ja saanut tehtyä lisämyyntiä.
Lisämyyntiä voisin tehostaa niin, että pidän kassa-alueen jatkuvasti täynnä pieniä tuotteita, muistutan asiakkaita määräalennuksista ja esim. yritän saada asiakkaita ostamaan käyttöyhteystuotteita.
Lisämyyntiä olen tehnyt jo niin, että jos asiakas on ostamassa yhden pöytäkynttilän, niin olen maininnut että siitä on alennus neljä kolemen hintaan ja asiakas hakenut lisää kynttilöitä. Olen muistuttanut monesti näin asiakkaita ja saanut tehtyä lisämyyntiä.
Lisämyyntiä voisin tehostaa niin, että pidän kassa-alueen jatkuvasti täynnä pieniä tuotteita, muistutan asiakkaita määräalennuksista ja esim. yritän saada asiakkaita ostamaan käyttöyhteystuotteita.
Ristiinmarkkinointi = tehdään esillepanoja, joissa on se joku tietty tuote jota halutaan mainostaa, mutta laitetaan päätuotteen kanssa jotain muuta. Eli käyttöyhteystuotteet ovat lähellä. Esim. myydään rottinkituolia ja sen päälle laitetaan siihen sopiva tyyny ja viltti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti