tiistai 23. maaliskuuta 2021

Ensimmäiset etätyöpäivät Blommalla

Projekti pääsiäis- ja kevätflatlay

Sain ensimmäisiksi etäpäiviksi tehtäväksi tutustua uuteen kameraan, jonka sain Kristiinalta. Suunnitella ja kuvata pääsiäis ja kevät teemainen flatlay kukista, jotka Kristiina valitsi minulle. Minun pitää myös seurata kuinka kauan minulla menee aikaa flatlay kuvien tekoon ja kuvien muokkaamiseen. Myös kirjaan ylös kuinka monta tuntia teen töitä etänä.

Maanantaina menin klo 9 kaupalla ja autoin Kristiinaa laittamaan tila kuntoon workshoppia varten. Hän keräsi minulle kukat ja muut materiaalit, jotka otin kotiin töitä varten. Lähdin klo 11 ja aloitin työt kotona klo 13.

Ensimmäiseksi laitoin kukat maljakoihin ja tasoitin pinkin taustapaperin lattialle. Sen jälkeen googletin kameran käyttöohjeet. Kesti hetken ennenkuin tajusin miten kunnolla käyttää kameraa, sillä se on Fujifilm ja olen ennen käyttänyt vain canonia ja nikonia.

Aloin sen jälkeen suunnittelemaan ja miettimään millaisia sommitelmia haluan kokeilla ja kuvata. Tein inspiraatioksi pinterest taulun. Suurimmaksi osaksi vain leikin ja kokeilin erilaisia sommitelmia, mitkä näyttivät hyvältä.

Kotona kuvauksen ongelmat ja aikataulutus

Yhteensä aikaa minulla meni itse kuvaamiseen ja editoimiseen hyvin vähän. Eniten aikaa vei sommittelu ja suunnittelu. Yhteen valmiiseen kuvaan meni aikaa n. 30min. 

Vaikeinta kotona kuvaamisessa oli valotus. Ainoa valonlähteeni oli ikkunasta tuleva päivänvalo. Myöskin taustapaperin rypyt vaikeuttivat kuvaamista. Minulla ei myöskään ollut tarpeeksi työtilaa kotona. Kuviin tuli kanssa rumat varjot, sillä valo tuli sivusta, eikä minulla ollut mitään millä heijastaisi ne pois.

Maanantaina keskityin enemmän suunnitteluun, kukkien valmiiksi laittamiseen, taustapaperin siloittamiseen sekä odotin että olisi tullut auringonvaloa ulkoa, mutta se ei tullut. Maanantain kuvat eivät onnistuneet ollenkaan. Kuvasin siis tiistaina kaikki uudestaan ja aurinko oli silloinkin pilvessä. Kuvista tuli siis aika kylmiä, mutta tein parhaani editoidessa, että sain kylmän vivahteen pois.

Tein töitä yhteensä näinä kahtena päivänä n. 10 tuntia.
Työvaihekuvaa

Valmiit kuvat

Valmis flatlay

Valmis flatlay

Valmis flatlay


Valmis flatlay

Valmis flatlay

Valmis flatlay

Valmis flatlay




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Korttien suunnittelu Blomma creatives:lle

  Korttien suunnittelu Sain Kristiinalta tehtäväksi suunnitella Blommalle kortti, jota voi myydä kaupassa tai antaa tilauksien kanssa mukaan...